Kursus CCTV

Jenis Jenis Kamera CCTV

Jenis Jenis Kamera CCTV

2020-02-01 Nur Fadzlin 0 Artikel

  1. Dome Camera Dome Camera dinamakan sempena bentuknya biasanya digunakan untuk sistem keselamatan dalaman. Bentuk kubah kamera ini membolehkan mereka menjadi tidak mencolok kerana sukar untuk memberitahu arah kamera yang dihadapi, namun masih kelihatan pada mata. Ia digunakan secara meluas dalam ruang runcit. Kerana mereka dipasang di siling bilik mereka kebanyakannya bukti vandal.2. Kamera

  2. Bullet Camera Bullet Camera mempunyai silinder panjang dan tirus seperti reka bentuk yang menyerupai kartrij peluru ambon yang besar. Mereka kebanyakannya digunakan di luar, terutamanya di kawasan-kawasan di mana melihat panjang diperlukan. Walau bagaimanapun, mereka boleh digunakan di dalam rumah di mana tontonan panjang diperlukan seperti tempat letak kereta dan tempat letak kereta. Mereka dipasang di dalam pelindung pelindung dan biasanya tahan cuaca. Kebanyakan kamera peluru datang dengan panjang tetap yang membolehkan sudut pandang sehingga 80 darjah. Kamera peluru biasanya dipasang dengan kanta tetap atau varifocal.

  3. C-Mount Camera Kamera CCTV C-Mount boleh menggunakan kanta boleh tanggal untuk memenuhi keperluan yang berbeza. Biasanya, kamera CCTV boleh merakam sehingga 35 kaki, bagaimanapun, jika anda memerlukan pengawasan di luar jarak ini, Kamera C-Mount dengan lensa tertentu dapat mencapai tujuan itu. Kanta varifocal sering digunakan untuk menala jarak fokus dan sudut pandang. Mereka boleh dizum masuk dan keluar tanpa kehilangan tumpuan.

  4. Day/Night CCTV Jenis kamera CCTV ini boleh digunakan dalam kedua-dua persekitaran yang kurang terang dan standard. Kebanyakannya digunakan di luar, unit pengawasan ini mempunyai pelbagai dinamik yang luas dan boleh berfungsi di bawah cahaya matahari langsung, silau atau pantulan. Mereka digunakan 24 × 7, dan kamera ini tidak memerlukan pencahayaan inframerah kerana mereka datang dengan cip imaginasi sensitif tambahan yang digunakan dalam kegelapan.

  5. Pan Tilt Zoom (PTZ) Camera Untuk memangkas, memiringkan, dan meng-zoom kamera PTZ. Ia memberikan pengendali pengawasan kebebasan untuk memangkas, memiringkan dan memperbesar lensa. Anda boleh mengawal kamera ini secara manual atau program mereka untuk mengikuti pandangan yang tepat mengenai perkara. Oleh kerana kamera ini boleh dipantau menggunakan kawalan langsung, mereka bekerja di zon yang sangat sensitif di mana pemantauan langsung diperlukan.

  6. High Definition CCTV Camera Kamera CCTV HD boleh mencatatkan pada kadar bingkai yang tinggi dan pada kualiti HD yang relatif pada resolusi yang lebih tinggi daripada Kamera CCTV yang lain. Jenis kamera ini boleh menangkap butir-butir yang lebih halus sambil memberi operator opsyen untuk memperbesar tanpa kehilangan kualiti gambar.

  7. Infrared/Night Vision CCTV Camera Apabila kita perlu melihat apa yang berlaku gelap maka kamera CCTV penglihatan malam dapat membantu kita. Ia dapat melihat apabila pencahayaan adalah gelap atau kegelapan mutlak. Teknologi di sebalik ini adalah LED Inframerah. Adakah anda memerlukan kamera CCTV ini?

  8. Network/IP CCTV Camera IP boleh menghantar rakaman melalui internet. Mungkin atau mungkin tidak memerlukan sambungan dawai. Ya, ia juga berfungsi pada teknologi tanpa wayar. Berbanding dengan kamera analog mudah dipasang. Ia adalah mungkin untuk menghantar rakaman ke atas jarak jauh tanpa memerlukan rangsangan kuasa menggunakan kabel.Ketahui kesan kamera IP di dunia pengawasan.

  9. Kamera CCTV Tanpa Wayar Lain-lain jenis kamera CCTV juga tersedia yang berfungsi pada teknologi tanpa wayar. Pemasangan yang fleksibel adalah salah satu manfaat utama.

Terdapat beberapa jenis kamera CCTV dengan ciri unik untuk tujuan yang berlainan. Jika anda berada di pasaran untuk mengukur keselamatan kamera CCTV adalah cara terbaik untuk memastikan pengawasan di rumah atau ruang perniagaan anda.