Kursus CCTV

Kesilapan Biasa Semasa Memasang Kamera Keselamatan

Kesilapan Biasa Semasa Memasang Kamera Keselamatan

2020-02-18 Nur Fadzlin 0 Artikel

Mengharapkan terlalu banyak dari sistem keselamatan anda

Lensa Poweful untuk Mewakili Seberapa Jauh Dapatkah Kamera Keselamatan Contohnya, menjangkakan untuk menangkap imej dan video yang jelas walaupun jarak objek. Fahami ini. Terdapat jenama dan jenis kamera keselamatan yang tidak mampu melakukan apa-apa tugas. Dalam erti kata lain, ia tidak datang dengan ciri atau spesifikasi yang menunjukkan bahawa mereka dapat menangkap imej dan video yang jelas walaupun subjeknya jauh. Ingat bahawa kamera keselamatan mempunyai batasan dalam liputannya.Walau bagaimanapun, jika anda mahukan kamera keselamatan anda memberi anda perkhidmatan tersebut, dapatkan satu dengan ciri dan fungsi yang akan memenuhi keperluan anda. Hanya ada soalan dalam fikiran, "Sistem keselamatan ini bernilai wang?"

Pilih sistem keselamatan yang betul

Peranti terbaik untuk mendapatkan jika anda mahukan video dan imej yang jelas dan jelas objek jauh adalah untuk mendapatkan kamera keselamatan dengan resolusi yang lebih tinggi. Dengan cara ini, sekurang-kurangnya memberi jaminan bahawa gambar dan video akan jelas. Meningkatkan imej tidak akan banyak membantu sama ada. Tindakan itu hanya boleh "ubah bentuk" atau mengganggu imej. Dan ia tidak akan jelas lagi. Ia akan lebih kabur berbanding sebelum ini jika anda meningkatkannya. Tetapi masih, jangan harap terlalu banyak.

Lampu LED IR Dihalang

Ini adalah kesilapan yang sangat biasa ketika memasang kamera keselamatan dengan inframerah.Menyekat lampu LED inframerah tidak akan membantu. Ini adalah satu lagi kesilapan. Lampu LED inframerah sangat membantu dalam keadaan apabila pencahayaan di kawasan tempat anda memasang kamera keselamatan anda tidak begitu baik. Tetapi jangan idea yang salah bahawa kamera keselamatan dapat dilihat dalam kegelapan. Ia adalah keupayaan inframerah kamera yang berfungsi. Kita tidak dapat melihat lampu IR. Tetapi kita akan tahu bahawa ia berfungsi jika kita melihat imej yang dihasilkan oleh kamera keselamata. Ini adalah sebab mengapa anda perlu memastikan bahawa apabila anda memasang kamera keselamatan anda, lihat bahawa lampu LED inframerahnya tidak disekat.

Sambungan yang tidak "WeatherProof"

Kesilapan ini boleh menambahkan untuk membaiki kamera kemudian. Oleh itu, lebih baik memasang dan melindungi kamera keselamatan anda untuk mengelakkannya daripada berlaku.Ini adalah untuk sistem kamera keselamatan anda untuk dapat menahan apa-apa jenis cuaca, terutamanya semasa hujan yang terlalu banyak. Sekiranya anda terlupa tahan cuaca, maka dalam kes masalah cuaca, ia mungkin menjejaskan fungsi sistem kamera keselamatan anda. Oleh itu, jangan lupa untuk melepaskan sambungan anda dan sistem kamera keselamatan secara keseluruhan.

Field of View Camera yang salah

Lokasi dan sudut kamera anda adalah faktor penting. Oleh itu, jika anda ingin memanfaatkan sepenuhnya bidang paparan kamera anda, maka pastikan anda memberi sudut dengan betul. Bagaimanakah anda boleh menutupi keseluruhan halaman depan dan beranda jika kamera anda berselerak? Oleh itu, letakkannya dengan betul dan pasangkannya di kawasan yang tidak ada atau kurang halangan untuk menghalang pandangannya. Dengan kata lain, anda tidak boleh meletakkan kamera anda di mana sahaja. Menempatkan kamera anda secara rawak mungkin bukan idea yang baik. Kerana mereka mungkin dipasang di kawasan yang mungkin tidak dapat berbuat banyak untuk membantu melindungi dan melindungi harta benda anda. Oleh itu, pastikan anda merancang tempat untuk meletakkan kamera keselamatan anda dengan betul. Pasangnya di tempat di mana ia boleh mempunyai liputan yang lebih meluas. Dan, dengan itu, dapat memberikan sudut yang akan membantu anda untuk melindungi dan mengamankan harta anda. Oleh itu, ingat, sudut kamera dan penempatan adalah faktor penting.